יום רביעי, 29 ביולי 2015

הצצה - כיצד מרגיש אדם עם בעיית קשב



קשה להבין אנשים עם בעיית קשב הם נראים נורמליים. לפעמים ממש מרוכזים במשהו שמעניין אותם ולפעמים מנותקים לגמרי. איך זה יתכן? אם הם יכולים להתרכז במשהו אחד אז יש להם את היכולת הזו


יש עדיין הרבה מאד שאלות לגבי בעיית קשב וריכוז שאין להן תשובות, אבל הקושי לקרוא את הטקסט הזה נותן הצצה קטנה עם מה הם מתמודדים...
הסובלים מבעיית קשב וריכוז לפעמים ממש מרוכזים במשהו שמעניין אותם ולפעמים מנותקים לגמרי. איך זה יתכן? הדבר יוצר בלבול גם אצלם וגם אצל הסביבה כי התחושה שנוצרת היא שהם עושים זאת בכוונת תחילה. אם הם יכולים להתרכז במשהו אחד כנראה שיש להם את היכולת הזו. הסיבה לכך היא שחלוקת המשאבים של אנשים הסובלים מבעיית קשב וריכוז שונה. יש דברים שבהם הם מאד מוכשרים הרבה מעבר לנורמה ודברים שהם הרבה פחות מהנורמה. 
חשוב לילדים הסובלים מבעיית קשב וריכוז לתת להם להתנסות בכמה שיותר תחומים גם אם הם לא מתמידים כדי להגדיל את הסיכוי שיפגשו את הכישרון שלהם ולא רק את הכישלון.

הטיפול בבעית קשב וריכוז הוא מקיף ורחב ומתייחס ל-3 הבטים:
  • חלק רגשי- נטרול מחסומים רגשיים. מטופלים שהשלימו חלק זה בטיפול מדווחים על שיפור בריכוז והתמודדות טובה יותר עם הקשיים. טיפול זה פותח אופציות רגשיות ולכן עוזר לסובלים מקשב וריכוז להיות יצירתיים, למצוא פתרונות, להתגבר על הקשיים ולממש את הפוטנציאל. טיפול זה ניתן להתחיל מגיל 6.
  • חלק מבני כירופרקטי- איתור קצרים בתהליכי חשיבה, למידה וריכוז. מטופלים שסיימו שלב זה בטיפול מדווחים על שיפור הקשב והריכוז, הנושאים הנלמדים מעניינים יותר, בתקשורת עם אנשים הם מובנים ומבינים יותר.
  • חלק פזיולוגי- נטרול אלרגיות ורגישויות המשפיעות על המוח, לאחר שלב זה מטופלים מדווחים על חידוד הריכוז, כמו איזון פוקוס על תמונה מטושטשת. הנטרול מאפשר לגוף להשתמש טוב יותר בחומרים שהוא זקוק להם, לנקות ולהיפטר מחומרים שאינו זקוק להם.
בסיום כל חלק טיפולי נבדקים שינויים בקשב וריכוז, אנו ממליצים לעשות טיפול מקיף בבעיה. אנו בודקים ביסודיות את כל החלקים ומטפלים רק בנקודות הנחוצות.