יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

יכול להיות שגם הילד שלכם סובל מבעיית קשב וריכוז?

מכירים את הילדים האלו שתמיד מפריעים בכיתה, קמים באמצע השיעור, מציקים לאחרים, מתחכמים עם המורה, עושים הכול חוץ מללמוד??? אז..הילדים המעצבנים האלו לכאורה, אינם אשמים כלל וכלל, יתכן שהם סובלים מהפרעת קשב וריכוז ולמעשה כל הזמן שומעים ברקע רעשים שמפריעים להם להתרכז, מעצבנים אותם וגורמים להם לאי שקט. בנוסף יתכן שיש בעיות נוספות או אחרות הגורמות להתנהגות הזו. הילד לומד למשוך תשומת לב שלילית שמקבעת כך את תדמיתו בעני עצמו ובעני הסביבה שלו.

חשוב מאד לטפל בבעיות אלו בשלב מוקדם כדי למנוע התפתחות דפוס התנהגותי לקוי שיתקבע בעתיד. פעמים רבות טיפול רגשי לנטרול המחסומים הרגשיים פותר את הבעיה והילדים יכולים פתאום להתרכז, להתעניין במה שנעשה בכיתה, לחייך (לעומת הלחץ שהיו נתונים בו קודם) ולהשתתף בשיעורים.
הטיפול קצר וממוקד ללא שיחות והנחיות. טיפול זה ניתן להתחיל מגיל 6.
ישנם מצבים שיש צורך גם לנטרל אלרגיות שמשפיעות על המוח כדי לשפר את הקשב והריכוז. לפעמים הגוף לא מנצל  או משתמש לא נכון ביסודות חיוניים לתפקודו כמו ויטמינים, מינרלים, חלבונים, סוכרים ושומנים וזה משפיע לרעה על הריכוז ויוצר אי שקט. בדומה לעייפות וקושי להתרכז שחשים לפעמים לאחר ארוחת צהרים. זה מעיד שהמזון בארוחה גרם לעייפות הגוף והמוח, במקום לתת אנרגיה לריכוז.
הטיפול גורם לחדות מחשבה בדומה לפוקוס שעושים על תמונה מטושטשת; הילד רגוע יותר וקשוב יותר. ניתן להתחיל טיפול זה מגיל 4.